Duyurular

Proteinler Hakkında Çarpıcı Gerçekler

  • Günlük belirli miktarda protein alınması zorunludur.
  • Aşırı kırmızı et tüketimi sağlığımız için zararlıdır. Kırmızı etin çok tüketilmesi kalp-damar hastalıkları ve kansere bağlı ölüm riskini arttırır.
  • Beyaz et (özellikle yağlı balık ve tavuk) kalp-damar hastalıkları ve kansere bağlı ölüm riskini azaltır.
  • Yetişkinlerin haftada 1-2 kez yağlı balık yemeleri önemle önerilir. Haftada 4 ve üzeri öğün balık tüketenlerde akut koroner arter hastalığı riski azalır.
  • Balık, zeytinyağı, taze sebze ve meyveden zengin Akdeniz diyetiyle beslenenlerde kalp-damar hastalıkları, kansere bağlı ölümler azaldığı gibi Parkinson ve Alzheimer hastalığı daha nadir görülür. Ayrıca Akdeniz diyeti kolon, prostat, meme, kanserine karşı koruyucudur.
  • Kaynaklar:1.Sinha R,Arch İntern Med 2009;169:562       2.Pan A, Arch İntern Med 2012;172-555       3.Bellavia A, Am J Clin Nutr 2014; 100:924        4.Leung Yinko SS, Am J Med 2014;100:924         5.Sofi F,BMJ 2008,337:a1344       6.Schwingshock L, İnt J Cancer 2014;135:1884      7.Widmer RJ ,Am J Med 2015,129:229        8.Castello A Br j Cancer 2014,111:1454      9.Estruch R N Eng J Med 2013; 368:1279