Duyurular

RAMAZANDA BESLENME

  1. Sahura kalkılmalı ve mutlaka sahur öğünü yapılmalı.
  2. Sahurla iftar arasına iki ara öğün konulmalı.
  3. Günde 2-2.5 litre su tüketilmeli ve bu tüketim birden, çok hızlı değil yavaş yavaş gerçekleştirilmeli.
  4. Yemek tarzı bir sahur ise sahurda glisemik indeksi düşük gıdalar örneğin; tam tahıllı ekmek, bulgur, kepekli makarna, kurubaklagil, yoğurt tercih edilmeli. Kahvaltı tercih ediliyorsa; peynir, yumurta, zeytin, domates, salatalık gibi gıdalar tercih edilmeli.
  5. İftarda çok yüksek kalorili, ağır gıdalar yerine hafif bir çorba ile başlayıp, et, sebze yemeği, bulgur pilavı, salata, kepekli ekmek, kepekli pide tercih edilmeli ve hızlı tüketimden kaçınılmalı.
  6. Tatlı iftardan hemen sonra değil 1-1,5 saat sonra tüketilmelidir. Sütlü tatlılar tercih edilmelidir.
  7. İftardan sonra oturmak, yatmak yerine kısa mesafeli hafif yürüyüşler tercih edilmeli.
  8. İftarla sahur arasındaki ara öğünlerde taze meyve, kavrulmamış ceviz, kavrulmamış fındık, kavrulmamış fıstık gibi gıdalar tercih edilmeli. Böylece olası bir kabızlık sorunu ortadan kalkmış olacaktır.

        HERKESE HAYIRLI VE SAĞLIKLI RAMAZANLAR !!!...