Duyurular

İNSÜLİN DÜZEYİ ÖNEMLİ BİR SAĞLIK KRİTERİDİR.

  • Açlık insülin düzeyi 10 mU/ml'nin  altında olmalıdır.
  • İnsülin düzeyi ne kadar yüksek ise diyabet ve kalp hastalıkları riski artar.
  • Göbeğiniz ne kadar büyükse insülin düzeyi o kadar yüksek demektir.
  • Göbek = Yüksek insülin = İnsülin direnci = Şeker ve kalp hastalıkları riski
  • Yüksek insülinden korunmak için rafine karbonhidrattan sakınmalıyız
  • Yüksek insülinden korunmak için doğal karbonhidratlar ile beslenmeliyiz.
  • Doğal karbonhidratlar = Sebzeler, meyveler (elma, portakal, kayısı), baklagiller ( kuru fasulye, nohut, mercimek, börülce, bakla, barbunya, bezelye), tam tahıllar, tam buğday unundan ekmek, kuru meyveler ( kuru kayısı, kuru incir, kuru erik, kuru üzüm, hurma)
  • Rafine karbonhidratlar = Cipsler, beyaz ekmek, un, makarna, pirinç pilavı, pizza, börek, kurabiye,kek ,bisküvi, tatlılar, pasta, gazlı içecekler, mısır şurubu içeren meyve suları