Duyurular

BEYAZ EKMEK = ŞEKER

  • Beyaz ekmek, endüstriyel bir üründür.
  • Beyaz ekmek, doğal olmadığı için bir çok katkı maddesi de içerir.
  • Beyaz ekmeğin en başta mayası doğal değildir.
  • Beyaz ekmek ile şekerin vücudumuzdaki etkileri hemen hemen aynı.
  • Beyaz ekmek, kan şekerini yükseltir ve aşırı insülin salınmasına neden olur.
  • Sonuçta insülin direnci oluşuyor.
  • Yani beyaz ekmek yedikten kısa bir süre sonra kan şekeri düşer ve sık sık acıkırız.
  • Beyaz ekmekte; vitamin, mineral, posa yok denecek kadar azdır.
  • Beyaz ekmekte buğday tanesinin kepek ve ruşeym gibi posa-vitamin-mineralden zengin bölümü yoktur. Bunun yerine bol şeker içeren endosperm bölümü vardır.
  • Beyaz ekmekte gluten içeriği nedeniyle allerjik reaksiyonlara neden olur.
  • Bu nedenle beyaz ekmek tüketmeyelim.
  • Sağlıklı ekmek tüketelim.
  • Beyaz ekmek yerine ekşi mayalı tam buğday unundan yapılmış ekmek tüketelim. Ama ölçülü.
  • Tam buğday ekmeği yararlı.
  • Tam buğday ekmeği, posa-vitamin-mineral açısından zengin. Özellikle B ve E vitamini.
  • Ekmekten vazgeçmeyelim.
  • Beyaz ekmekten vazgeçelim.
  • Ekmekte tuz oranı normalden fazladır.Tuz oranı sağlıklı seviyeye indirilmesi için yetkililer önlem almalıdır.
  • Ekşi mayalı tam buğday ekmeğini güvenle tüketebilirsiniz.
  • Yapabilirseniz en güzeli ''kendi ekmeğinizi kendiniz yapabilirsiniz''.
  • Hiçte zor değil.
  • Tam buğday unu ve doğal mayadan rahatlıkla evde yapılabilir.