Duyurular

YAZ AYLARINDA BESLENME

-Kahvaltıda az tuzlu peynir, zeytin, taze sebze, yarım yağlı süt, meyve suyu, ıhlamur, siyah veya yeşil çay, kuşburnu tercih edebilirsiniz.

-Yağlı besinler, yağda kızartma ve kavurmalardan kaçınmalı; ızgara, haşlama, kendi suyunda veya az suda pişirme tercih edilmeli.

-Günde en az 5 porsiyon sebze ve meyve tüketilmeli.

-Tam buğday ekmek, makarna, bulgur gibi lifli besinler tüketilmeli.
 
-Spora başlamadan 15 dakika önce 1 su bardağı su veya ayran, spor yaparkende yarım bardak su veya ayran tüketilirse ter ile kaybedilen su ve mineraller yerine konur.
 
-Her gün 2-2.5 litre su içilmeli.
 
-Sıcak yaz aylarında besin zehirlenmelerinde artış olur. Açıkta satılan gıdalar tüketilmemeli, et, süt, yumurta, balık gibi besinler açıkta bekletilmemeli, besinlerin hazırlanması ve pişirilmesinde hijyen kurallarına özen gösterilmelidir.
 
-Yaz aylarında bebek ve çocuklarda rota virüs kaynaklı ishallerde artış olur. El temizliğine, sebze ve meyvelerin iyice yıkanmasına önem verilmelidir.