Duyurular

HANGİ EKMEK ?

  • Ekmek sadece buğday unundan yapılmaz.
  • Arpa, yulaf, çavdar, pirinç, mısır gibi tahıllardan; nohut ve mercimek gibi bakliyat ürünlerinden; soya ve patatesten de ekmek yapılabilir.
  • Ayrıca bu ürünlerin değişik oranlarda karışımları ile de ekmek yapılabilir.
  • Ülkemizde en çok tüketilen tahıllar; buğday, pirinç ve mısırdır.
  • Beyaz ekmek, beyaz undan üretilir. Beyaz unda tahıl tanesinin kepek ve ruşeymi yoktur. Unun raf ömrünü uzatmak için yağdan zengin ruşeym çıkarılır. Dolayısıyla beyaz un ve beyaz un ürünleri karbonhidrattan zengin; vitamin, mineral, lif ve antioksidandan fakirdir.
  • Beyaz un ve beyaz ekmeğin glisemik indeksi yüksektir. 
  • Beyaz ekmek aynı toz şeker gibi kan şekerini çok hızlı yükseltir.
  • Bu nedenle beyaz ekmek yerine ekşi mayalı tam tahıllı ekmek tercih edelim. Çünkü tahıl tanesini tam olarak (kepek ve ruşeym dahil) içerir. 
  • Ayrıca maya, buğdaydaki minerallerin (demir, çinko, bakır) emilimini artırır.
  • Sağlıklı ekmek= ekşi mayalı tam tahıllı ekmek.