Duyurular

ÖMRÜNÜZE ÖMÜR, SAĞLIĞINIZA SAĞLIK KATANLAR

  • Kuruyemişler, ömrünüzü ömür, sağlığınıza sağlık katar.
  • Neden mi ?
  • Kuruyemişler, ''tam ve doğal'' gıdadır.
  • Kuruyemişler, ''yağlı tohumlar'' grubundadır.
  • Öncelikle kuruyemişlerin mucizevi özelliklerinden faydalanabilmek için mutlaka çiğ tüketilmelidir. Kavurma işlemi  yararlı besin değerlerini ortadan kaldırır.
  • Kuruyemişleri, iç olarak değil; kabuklu olarak satın alın. Kendiniz kırarak tüketin. Böylelikli taze olduğundan emin olursunuz. Ayrıca uzun süre saklama ve depolama, bozulma, küflenme ve böceklenmeyi önlemek için kullanılan kimyasal riskinden kurtulmuş olursunuz.
  • Yani ceviz içi, badem içi, fındık içi değil; kabuklu ceviz, kabuklu badem, kabuklu fındık tercih edelim.
  • Kuruyemişler, protein, yağ, vitamin, mineral, antioksidan, lif açısından zengindir.
  • Kuruyemişler, kalori bombasıdır. 100 gr kuruyemiş 600 kaloridir. Ölçülü tüketilmelidir. Avuç avuç yerseniz kilo alırsınız.
  • Günlük kuruyemiş tüketimi 30 gr'ı aşmamalıdır.
  • Bu da 25 adet badem, 20 adet fındık, 6 adet bütün cevize tekabül eder.
  • Kuruyemişler, önemli bir protein kaynağıdır. 
  • 30 gr kuruyemiş 8 gr bitkisel protein içerir.
  • Kalsiyumdan en zengin olan bademdir. Yaşlılıkta kemik erimesinden (osteoporoz) korunmak ve büyüme-gelişme döneminde sağlıklı kemik  oluşumu için önemli. Badem mükemmel bir besin. Bitkisel proteinden zengin. Çeyrek su bardağı proteinde 8 gr. protein var. Orta boy yumurtada 6 gr. protein olduğu düşünülürse bademin protein açısından önemi anlaşılır. Ayrıca badem harika bir lif kaynağı. Posadan zengin. Demir, magnezyum, potasyum, biotin, riboflovinden zengindir. Damar genişletici arginin içeriği de boldur. Dışındaki kabukta antioksidan resveratrol vardır. 
  • Omega 3' den en zengin olan cevizdir. Bitkisel sterol ve folik asitten de zengindir. Bu nedenle kalp ve damar dostudur.
  • Argininden en zengin yer fıstığıdır. Arginin, kan damarının gevşemesi ve kanın akışkanlığını sağlayan ''nitrik oksit'' yapımı için elzem bir aminoasittir.
  • Kuruyemişler, çoklu doymamış yağ asitlerinden zengindir. HDL'yi (iyi kolesterol) artırır, LDL'yi( kötü kolesterol) azaltırlar.
  • Düzenli kuruyemiş tüketenlerde kalp krizi, kanser riski azalır.