Duyurular

RAMAZAN BAYRAMINDA NASIL BESLENELİM ?

  • Yaşamın her döneminde yeterli-dengeli-doğal beslenme sağlığın korunması için esastır. 
  • Dört ana besin grubunda bulunan çeşitli besinler en az 3 ana ve 2 ara öğünde yeterli miktarlarda alınmalıdır. 
  • Süt grubunda yer alan süt, yoğurt, et grubunda et, tavuk, yumurta, peynir, kuru baklagiller, sebze ve meyve grubu ve tahıl grubuna giren ekmek, bulgur, makarna, pirinç vb. besinlerin her öğünde yeterli miktarlarda tüketilmelidir.
  • Bayram sabahı hafif bir kahvaltı ile güne başlanmalıdır. Domates, salatalık, maydanoz, taze biber vb. çiğ sebzeler bolca tüketilmeli, az yağlı peynir tercih edilmelidir. Haşlanmış yumurta tercih edilmelidir. Ekmek olarak tam buğday ekmeği tercih edilmesi kan şekerini kontrol altında tutar ve tokluk hissi verir.
  • Kahvaltıda kızartma, kavurma yöntemleriyle pişirilmiş besinler yenilmemelidir. Bayram ziyaretlerinde tatlı ikramı olacağından kahvaltıda şeker, bal gibi tatlılar tüketilmemelidir.
  • Sucuk, salam, sosis vb yağlı besinlerden, börek vb. hamur işi gıdalardan sakınılmalıdır.
  •  Besinler iyi çiğnenmeli, yemekler hızlı yenilmemelidir.
  • Ramazan bayramı şeker ve şekerli gıdaların (tatlılar, çikolata vb) tüketimine dikkat edilmelidir. Aşırı tatlı tüketimi kan şekerinin ani yükselmesine ve sonrasında ani düşmesine yol açar. Sağlık sorunları yaşayabiliriz. Ayrıca Ramazan ayı boyunca metabolizma yavaşlar. Kilo almamız kolaylaşır. 
  •  Özellikle bayramda tatlı tüketimi çok isteniyorsa hamurlu, şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar küçük porsiyonlar  halinde , bitter çikolata, taze veya az miktarda kuru meyveler; şerbetler yerine, az şekerli limonata, ayran, şekersiz veya az şekerli kompostolar vb. içecekler sunulmalıdır.
  •  Sindirim sisteminin düzenli çalışması ve kabızlıktan korunmak için lif (posa) içeriği yüksek olan sebze, meyve ve kurubaklagiller tüketilmelidir. 
  • Yetişkin bireyler imkanlar dahilinde günde 5 porsiyon sebze ve meyve tüketmelidirler. Lif (posa) içeriği yüksek bu besinler aynı zamanda kan şekerinin de hızla yükselmesini engellerler.
  •  Diyabet, kalp-damar hastalıkları, yüksek tansiyon gibi kronik hastalığı olanların uyguladıkları diyete bayram süresince de uymaya özen göstermelidirler.
  • Ramazan ayı boyunca su ve sıvı tüketimin azalmasından dolayı vücutta oluşabilen sıvı kaybının yerine konması için günde en az 2-2,5 litre su içilmeli, sıvı tüketimini artırmak amacıyla öğünlere ayran, , az şekerli limonata ve az şekerli komposto gibi sıvı gıdalar eklenmelidir.