Duyurular

RAMAZAN ORUCUNUN PÜF NOKTALARI

     Herkese iyi Ramazanlar..
     Bugün Ramazan orucumuzun birinci günü. Oruç beslenmesi ile ilgili püf noktaları belirtmek istiyorum.

  • Mutlaka sahura kalkın. Yaklaşık 20 saate yakın oruç sürecinde kan şekeriniz çok düşebilir. Baş dönmesi, baş ağrısı, baygınlık gibi sağlık sorunları yaşayabilirsiniz.
  • Sahurda, yağlı-tuzlu ağır yemeklerden ve hamur işlerinden uzak durun. Kilo alırsınız.
  • Sahurda; peynir, yumurta, yoğurt, zeytin, domates, biber, yeşillikler, tam buğday ekmeğinden oluşan hafif bir kahvaltı,
  • Ya da çorba, zeytinyağlı yemekler, salata, yoğurttan oluşan bir öğün tercih edin. Ayrıca kuru fasulye, nohut, mercimek, bulgur pilavı tüketirseniz gündüz uzun süre açlık hissetmesiniz.
  • İftarda; yavaş yiyin ve çok çiğneyin. Böylece aşırı gıda tüketmezsiniz ve kilo almazsınız.
  •  İftara kahvaltılıklar veya çorba ile başlayın.
  • 15 dakika sonra ana yemek (et yemeği veya sebze yemeği) ve salata ile devam edin.
  • İftarda glisemik indeksi yüksek pirinç pilavı ve beyaz ekmek yerine bulgur pilavı, tam buğday ekmeği, kepekli makarna tercih edin.
  • İftarda aşırı şerbetli-yağlı tatlılar yerine sütlü tatlılar( muhallebi, sütlaç, güllaç), komposto, hoşaf tercih edin.
  • İftarda ve sahurda bol su için. Kafeinli içecekler yerine ayran, bitki çayları, sade soda tercih edin.
  • Kızartmalardan uzak durun.
  • Ara öğünlerde,  taze meyve, kuru meyve, hurma, badem, fındık, ceviz tüketebilirsiniz.
  • İftardan 1-2 saat sonra kısa mesafeli yürüyüşler sindirime yardımcı olur.