Duyurular

SEBZELER HAKKINDA GERÇEKLER-1

  • Sebzelerin içeriğinin % 90- 95'i sudur.
  • Kalanı da karbonhidrat, protein ve çok az yağdır.
  • Sebzelerin kalorisi bu nedenle düşüktür. Ama besin değeri yüksektir.
  • Sebzeler, vitamin, mineral, fitobesin, lif açısından ise zengindir.
  • Sebzeler, sağlıklı beslenmenin olmazsa olmazıdır. Dünya Sağlık Örgütü günde 400-500 gr yani günde 5 porsiyon sebze ve meyve önermektedir.
  • Sebzeler 4 nedenle sağlığımız için vazgeçilmezdir:
  • Birincisi; liften zengindirler. Şekeri, kolesterolü, tansiyonu dengelerler.
  • İkincisi; çoğu prebiyotiktir, probiyotikleri (bağırsaktaki yararlı bakterileri) besler.
  • Üçüncüsü; düşük kalorilidir. Daha az kalori, daha az kilo demektir.
  • Dördüncüsü ve asıl önemlisi fitobesinlerdir. Bunlar sebzelerin mucizesidir. Vücudumuzda ''antikanser'', ''antibakteriyel'', ''antimantar'' etki yapar. Yani sebzeler bağışıklık sistemini güçlendirir. Fitobesinlere örnek olarak domatesteki ''likopen'', lahana ve brokolideki ''sulforofan'' , soğan-sarmısaktaki ''kuvarsetin'' verilebilir.
  • Sebze ve meyve ağırlıklı bir beslenmede, yemek borusu, gırtlak, mide, kolon, meme, pankreas, prostat kanseri riskinin azaldığı ispatlanmıştır.