Duyurular

BALIK AMA HANGİSİ ?

  • Denizlerdeki yosunlar omega 3'ten zengindir.
  • Omega 3, yosunlardan onu yiyen küçük balıklara, küçük balıklardan ise onları yiyen büyük balıklara ve insanlara aktarılır.
  • Denizlerimiz kirli olduğu için balıklar en zehirli (toksik) gıdalardan biri olmuştur.
  • Soğuk su balıkları omega 3'ten zengindir.
  • Somon balığı, zengin bir omega 3 kaynağıdır. Ancak piyasada satılan somonlar deniz balığı değil, çiftlik balığıdır. Bu nedenle omega 3'ten fakir ve antibiyotik, hormon, pestisit ve antiparaziter ilaçlarla kirlenmiştir.
  • Özellikle büyük balıklar civa gibi ağır metallerin yanında klor, DDT, dioksin gibi birçok kimyasal içerebilir.
  • Bu nedenle büyük dip balıklarından kaçının.
  • İstavrit, hamsi, sardalye gibi küçük  ve yüzey balıklarını tercih edin.
  • Hamsi, istavritte ve sardalye'de somon balığından daha fazla omega-3 vardır ve kirlilik oranları son derece düşüktür.
  • Haftada 2 kez 100-150 gr yağlı balık tüketmek yeterli omega 3 sağlar.