Duyurular

OMEGA 3 VE OMEGA 6 YAĞLARI NASIL TÜKETİLMELİ ?

  • Omega 3 ve omega 6 yağları dengeli tüketildiğinde sağlığımıza yararlıdır.
  • Gereğinden fazla omega 6 tüketilirse erken yaşlanma ve kronik inflamasyon, obezite, insülin direnci, astım, kalp-damar hastalığı, hipertansiyon, demans, depresyon, romatizma ve kanser riski artar.
  • Dünya Sağlık Örgütü omega 3 / omega 6 oranı 1/1-1/4 arasında  öneriyor.
  • Yani günlük omega 6 tüketimi, omega 3'ün en çok 4 katı olmalıdır.
  • Günümüz beslenmesi ise omega 6'dan zengindir. Bu oran 20-50 kata ulaşmıştır.
  • İnsanların tamamına yakınında omega 3 seviyesi düşüktür. Neden mi ?
  1. Günlük yağ ihtiyacının büyük kısmı doymuş yağ ve trans yağdan sağlanması.
  2. Karbonhidrattan zengin gıdalarla beslenme.
  3. Balık tüketiminin azalması. Ayrıca balık çiftliklerinde yetiştirilen balıklarda ise  yosunla beslenen özgür deniz balıklarına göre yeterli omega 3 yoktur.
  4. Hayvanların mısır, soya gibi suni yemlerle beslenmesi. Pancar küspesi, mısır, soya, proteinli yemler, hormon, antibiyotik ile beslenen büyük-küçükbaş çiftlik hayvanları, tavuk- tavuk yumurtasında ve balıklarda omega 3 içeriği az, omega 6 içeriği fazladır. 
  5. Serbest dolaşan tavukların azalması. Serbest dolaşan tavuk yumurtasında ortalama 300 mg omega 3 bulunurken; çiftlik yumurtasında ancak onda biri kadarı bulunur.
  6. Koyu yeşil yapraklı sebze tüketiminin azalması.
  7. Mısır, ayçiçeği yağının tüketiminin artması. İnsanın yetiştirdiği ayçiçeği, mısır, soya gibi bitkisel yağlarda, ambalajlı hazır gıdalarda, ticari kızartma yağlarında omega 6 içeriği fazladır.
  8. Doğal gıda tüketiminde azalma.
  9. Ambalajlı hazır gıda tüketiminde artma
  10. Omega 3'ün asıl kaynağı yeşilliklerdir. Hayvanlar otlayarak, insanlarda onları tüketerek omega 3 ile beslenmiş oluruz. 
  11. Normalde ise özgür dolaşan, yazın; yeşillikler, çimen, kışın; kurutulmuş otlar ile beslenen sığır, koyun ve tavukta yeterli omega 3 vardır.