Duyurular

SÜPER GIDA: NARENCİYE

  • Portakal, mandalina, limon, greyfurt gibi meyvelerin '' suyunu'' değil, tamamını bütün olarak tüketin.
  • Narenciye, yüksek oranda  C vitamini içerir. Ayrıca önemli miktarda kalsiyum, potasyum, folik asit, posa ve antioksidan içerir.
  • C vitamini, damar-kemik-kıkırdak-cilt-diş yapısındaki bulunan ''kollajen'' yapımı için çok gereklidir.
  • Kollajen, yaşın ilerlemesi ile azalır. Bu bakımdan C vitamini ve narenciye yaşlanmanın geciktirilmesinde önemlidir.
  • Narenciye, posadan (pektin, lignin, hemi-sellüloz) zengindir. Bunlarda kolesterol dengesini sağlar ve kalp hastalıklarından koruyucudur.
  • Greyfurt, kan şekerini ve insülin seviyesini dengeler.
  • Narenciye, folik asitten zengindir. Folik asit hücre yenilenmesinde önemlidir. Ayrıca kalp hastalıklarında önemli bir risk faktörü olan homosistein seviyesini azaltır.
  • Narenciyede bulunan antioksidanlar (limonen, citral, pinen) kansere karşı koruyucudur.