Duyurular

FABRİKA AYARLARINIZA GERİ DÖNMEK İÇİN DAHA NEYİ BEKLİYORSUNUZ ?

Değerli Danışanlarım, 

Beslenme, hem sağlığın hem de hastalıkların en önemli sebeplerinden biridir.

Yanlış beslenme alışkanlıkları, metabolizmamızı alt üst eder. Sonuçta obezite gelişir. Obezite de yaşlanma ve hastalık sürecini başlatır.

Özellikle son 40-50 yıl içinde değişen beslenme alışkanlıklarına vücudumuz uyum sağlayamadı. Adeta ne yapacağını şaşırdı...Metabolizmamız zıvanadan çıktı. İnsülin-leptin dengesi ve beynin iştah kontrol sistemi bozuldu. Karaciğer ise hiç alışkın olmadığı kimyasallar ve şeker yükü altında yağlandı ve görevini yapamaz oldu.

Öyle ise ne yapalım ?

Bir an önce ''normalleşelim''. Metabolizmamızı normal dengesine oturtalım. Metabolizmamızın normal çalışmasına izin verelim. Böylece sağlığımızı emin ellere yani asıl sahibi olan metabolizmamıza emanet edebiliriz.

Peki bunu nasıl yapacağız ? Cevap belli: Doğal Beslenme. 

  • Meşrubatları hayatınızdan çıkarın. Kola, gazoz ve diğer gazlı içeceklerin insan beslenmesinde yeri yok.
  • Tatlandırıcı ve tatlandırıcı içeren ''diyet ürünleri'' tüketmeyin.
  • Cipsten uzak durun. Hem kendiniz hem de çocuklarınız cips tüketmesin.
  • Şekerden uzak durun. Şekerin insan beslenmesinde yeri yok.
  • Şeker yerine sağlıklı karbonhidratlar ve kompleks karbonhidratları tercih edin: Taze meyveler, kurutulmuş meyveler(kuru kayısı-üzüm-erik-incir-elma),baklagiller, sebzeler, tam buğday ürünleri, bulgur, bitter çikolata(%80 kakao içeren) 
  • Bol şeker ve trans yağ içeren ambalajlı gıdaları (kek, dondurma, pasta, çikolata, pastane ürünleri) mümkünse tüketmeyin.
  • Ekmek, makarna, pilav tüketiminizi azaltın. Tam buğday ekmeği, kepekli makarna, bulgur pilavını tercih edin. Beyaz ekmek tüketmeyin.
  • Kırmızı eti ölçülü tüketin. Balık veya tavuk, ördek, kaz etini tercih edin.
  • Yumurta tüketmek önemli.
  • Zeytinyağı mutlaka tüketin.
  • Doğal tereyağını ölçülü tüketin.
  • Çiğ badem, çiğ fındık, ceviz mutlaka tüketin.
  • Taze mevsim sebzesini mutlaka tüketin.
  • Taze mevsim meyvesini mutlaka tüketin.
  • Her öğünde mutlaka salata tüketin.
  • Haftada 2 öğün bakliyat (nohut, fasulye, mercimek, börülce) tüketin.
  • Her gün 2 litre su için.
  • Her gün 30 dakika yürüyün. 

Son söz: Beslenmenizden rafine (işlenmiş) şekerler, tatlandırıcılar, meşrubatlar, trans yağ ve margarinleri, işlenmiş gıdaları çıkarın.

                Böylece açlık krizleriniz olmayacak.

                Kilo almanız duracak. Hatta sadece bununla bile kilo vermeye başlayacaksınız.

                Bunlar ''fabrika ayarlarınıza'' yani ''normale'' döndüğünüzün işaretidir.