Duyurular

BESLENMENİN TEMELLERİ

Yeme-içme vazgeçemediğimiz bir şey. Bilinçli yaparsak buna beslenme denir. Beslenirken nelere dikkat edelim:

  • Doğal, kirlenmemiş, kaliteli gıdaları tüketin.
  • Dengeli beslenin. Mevsimine uygun olarak farklı gıdaları tüketin. Çeşitliliğe önem verin. Hep aynı gıdaları tüketmeyin. Prensip olarak sebze ağırlıklı beslenin. Hayvansal gıdaları daha az tüketelim.
  • Yeterli beslenin. Ne az ne çok.
  • Evinizde, ev yapımı gıdalar ile beslenin. Mümkünse dışarıdan beslenmeyin.
  • Yerel gıdaları tüketin. Geleneksel mutfakları tercih edin. Annenizin, ninenizin mutfakta pişirdiklerini pişirin. İşlenmiş gıdaları tüketmeyin.
  • Daha fazla sebze tüketin. Meyveyi ölçülü tüketin. Günde 5 porsiyon sebze-meyve tüketin. Sebze ve meyvenin taze, renkli, doğal olanlarını tercih edin.
  •  Şekerden, tuzdan, un ve unlu gıdalardan, fırın-pastane ürünlerinden uzak durun.
  • Balık tüketin. Gezen tavuk ve hindi de tüketebilirsiniz.
  • Kırmızı eti azaltın. Salam ve sosisten uzak durun.  
  • Zeytinyağını tercih edin.
  • Yumurtadan vazgeçmeyin.
  • Tam tahıllı ekşi mayalı ekmeği tercih edin. Ekmeğinizi rahatlıkla evde yapabilirsiniz. Beyaz ekmekten uzak durun.
  • Her gün ev yapımı taze yoğurt,kefir, ev yapımı turşu tüketmeye gayret edin.