Duyurular

SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIKLAR

Büyük küçük herkes gündelik yaşamda birşeyler atıştırır. Beslenme açısından ise, atıştırmalıklar ara öğünlerin vazgeçilmezleridir. Öyle ise birşeyler atıştırmak yerine sağlıklı olanlarını tercih edelim.

Özellikle şunları vurgulamak isterim:

  • Acıkmadan yemeyin.
  • Un, şeker, yağdan zengin sağlıksız atıştırmalıkları (bisküvi, gofret, şekerleme) tüketmeyin. Bunlar reflü, reaktif hipoglisemiye neden olur. Sizi gergin, sinirli ve daha aç yapar.
  • Doğal ve tam tahıllı atıştırmalıkları tercih edin.
  • Kahvaltı ile öğle arası atıştırma yerine öğle ile akşam arası proteinden zengin atıştırma akşam yemeğinde gıda tüketimini azaltır.
  • Öyle ise neleri atıştıralım ?
  • Şekeri az meyveler, kuru incir, kuru kayısı, kuru üzüm, kuru erik
  • Kuruyemişler, özellikle ceviz, badem, fındık, sarı leblebi, 
  • Tahin-pekmez
  • Sebze
  • Süt, yoğurt, ayran, peynir, lor peyniri