Duyurular

DETOKS NEDİR ? NE DEĞİLDİR ?

Detoks, gündelik hayatımıza giren popüler bir kavram. Vücuttaki toksin denen zehirli atıklardan arınma, kurtulma demektir. Bu toksinler vücudun doğal işleyişi sonucu oluştuğu gibi çevre kirliliği, sigara, alkol, katkı maddeleri, radyasyon, ilaçlar, dengesiz ve yetersiz beslenme, stress, hareketsizlik gibi çevresel etkiler sonucu da oluşur. Detoks konusunda vurgulamak istediklerim:

  • Detoks, bir beslenme ve yaşam tarzıdır.
  • Detoks, birkaç gün veya birkaç hafta yapılıp sonra bırakılacak bir program gibi görülmemelidir.
  • Detoks, vücudumuzun hergün, her saniye büyük bir titizlik ve dikkatle yaptığı olağan bir işleyiştir. Bizim yapmamız gereken vücudumuzun bu çabasına yardımcı olacak beslenme ve yaşam şekline geçmektir.
  • Vücudumuzun detoks organları: Karaciğer, böbrek, akciğer, bağırsaklar, deri, lenf 
  • Detoks, bu nedenle ömür boyu uygulanmalıdır. Bir paket program değildir. Yeterli ve dengeli beslenmenin bir parçasıdır.
  • Yani sağlıklı beslendiğimiz zaman aynı zamanda detoks da yapmış oluyoruz. Ek bir gayrete ve masrafa ihtiyaç yok.
  • Öyleyse nasıl beslenelim ?
  1. Doğal beslenin.
  2. Bol su için. Mümkünse alkali değeri en yüksek suyu tercih edin.
  3. Tuzu azaltın.
  4. Şeker ve şekerli ürünler tüketmeyin.
  5. Mevsiminde bol bol sebze (sevdiğiniz her türlü sebze özellikle, enginar, ıspanak, mor lahana, domates, salatalık) ve meyve (mümkünse organik ürünü) tüketin.
  6. Kafeinli içeceklerden, hazır-işlenmiş gıdalardan, alkol, sigaradan uzak durun.
  7. Her gün mutlaka ev yapımı yoğurt veya kefir tüketin.
  8. Her gün yeterince lif alın. Lifli beslenmenin en kolay yolu sebze ve meyve yemektir.
  9. En iyi yağ kaynakları:
  • Zeytinyağı
  • Balık
  • Badem
  • Ceviz
  • Avokado
  • Krill yağı
    10.Soğan, sarmısak, kavun, mor sebze ve meyveler, enginar, lahana, brokoli, karnabahar, yeşil yapraklı sebzeler, lor peyniri, peynir altı suyu, yeşil çay gibi karaciğer dostu besinleri soframızdan eksik etmeliyim.
   11. Derin ve düzenli nefes egzersizleri yapalım.
   12.Ruhsal Detoks: Olumlu düşünün, sevdiğiniz insanlarla beraber olun, sevdiğiniz mekanlarda bulunun, sevdiğiniz egzersizleri yapın, sevginizi gösterin, ailenize önem verin, ailenize ve kendinize zaman ayırın. Nefret ve öfke gibi duygulardan uzaklaşın.
   12. Erken yatalım. Erken kalkalım. En geç saat 23:00'te yatalım. Uyku süremiz 7-9 saat olmalı.
Son söz: Detoks, ek faydadır. Asıl olan dengeli ve yeterli beslenmedir.