Duyurular

AKŞAM YEMEĞİNİ NE ZAMAN YİYELİM ? , NE YİYELİM ?

  • Günlük beslenmemiz 3 ana öğünden oluşur. 
  • Günün en önemli öğünü KAHVALTIDIR. En güçlü öğünümüz bu olmalıdır.
  • Öğle yemeği kahvaltıya göre daha hafif olmalıdır.
  • Akşam yemeği ise günün en hafif yemeği olmalıdır.
  • Akşam yemeğinde yapılan yanlışlar gün içindeki yanlışlardan daha fazla bedel ödetir.
  • Bu nedenle akşam yemeğindeki yasaklar: Unlu, şekerli gıdalar, şekerli içecekler, alkol, cips, kızartmalar, işlenmiş ürünler. Bunların tamamı büyük-küçük herkes için zararlı.
  • Akşam yemeğinden sonra sakıncalı olanlar: Bazı besinler yararlı olduğu halde akşam yemeğinden sonra tüketilmeleri sakıncalıdır. Çünkü insülin direncinin kırılması ve kilo verilmesi için bazı besin gruplarından sakınılmalıdır. Karbonhidrat içeriği yüksek olan meyveler, kuruyemişler, süt-yoğurt-peynir grubunu ölçülü miktarda tüketelim.
  • Sağlıklı ideal bir akşam yemeğinde neler tüketilmeli:
  1. Zeytinyağlı yemekler,
  2. Sebzeler: Söğüş sebze, haşlama sebze, ızgara sebze, salata,
  3. Salatalarınıza zeytinyağı-limon veya elma sirkesi eklenebilir.
  4. Ölçülü miktarda tavuk-hindi-balık gibi beyaz et tercih edilmeli. Kırmızı eti ise ölçülü tüketmeliyiz.
  5. Hayvansal proteinleri mutlaka bol salata (sirke ilave ederek) tüketmeliyiz.
  6. Akşam yemeğinden sonra atıştırma arzunuzu söğüş sebzeler ve bitki çayları (papatya, melisa) ile geçiştirin.
  • Sağlıklı ideal bir akşam yemeği ne zaman yenmeli: En geç saat: 19:00 
       Neden mi? 
      Çünkü bioritmik olarak saat 23:00'de uyku hormonu (Melatonin) ve arkasından büyüme hormonu salınmaya başlar. İkisi birlikte tüm hücrelerimizde tamir ve yenilenmeyi sağlarlar. Bir bakıma gençleşiriz. İşte bu doğal mekanizmanın çalışabilmesi için kandaki glükoz ve insülin seviyelerinin en az 4-5 saat açlık düzeyinde olmalıdır. Ancak böylelikle kaliteli bir uyku ve vücudun yenilenmesi sağlanır.
Sonuç: Akşam yemeğini geç saatte ve karbonhidrat içerikli yemek karaciğeri yağlandırırır, belimiz kalınlaşır.