Duyurular

OKUL ÇAĞINDA VE ERGENLERDE BESLENME

  • Okul çağı 6-14 yaş grubundaki çocukları, ergenlik ise 10-19 yaş grubunu kapsar.
  • Çocuğun sağlıklı büyümesi ve sağlıklı yetişkin olabilmesi için doğru beslenme alışkanlıkları kazanmalıdır.
  • Bu dönemde büyüme ve gelişme en hızlıdır. Besin ihtiyacı artmıştır. Dengeli ve yeterli beslenmeyen çocuklarda sık hastalanma, hastalığın ağır geçmesi ve okul başarısızlığı sıktır. 
  • Öğün atlanmamalı, 3 ana, 1-2 ara öğün tüketilmelidir. 
  • Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Kahvaltı yapmayanlarda dikkat ve algılama zayıflığına bağlı ders başarısızlığı olur.
  • Potansiyel boy uzunluğuna erişebilmesi için kalsiyum ve D vitamini ihtiyacı karşılanmalıdır.Yeterli süt ve ürünleri tüketilmelidir.
  • Kansızlıktan korunmak için demirden zengin et, yumurta, balık, kuru üzüm, kuru baklagiller yeterince tüketilmelidir.
  • Şeker tüketimi azaltılmalı.Rafine şeker, şekerli içecekler tüketilmemeli. Sütlü tatlılar tercih edilmelidir.
  • Vücut ağırlığı dengelenmeli.Obeziteye karşı duyarlı olunmalı. Obez çocukların ileride kalp-damar, şeker hastalığı, hipertansiyon, inme, kanser gibi hastalık riskinin arttığı bilinmelidir. Obez çocuklar için ivedilikle uygun diyet ve egzersiz programı düzenlenmelidir.
  • Sebze ve meyve tüketimi artırılmalıdır.
  • Tuz tüketimi azaltılmalı. İyotlu tuz kullanılmalıdır.
  • Ayaküstü(fast food) beslenme, demir, kalsiyum, A, B, C vitaminlerinden fakirdir. Doymuş yağ, kolesterol, tuz ve şekerden zengindir. Sağlığa zararlıdır.
  • Kola ve gazlı içecekler tüketilmemeli.
  • Günde 8-10 bardak su içilmeli.(Okul çağında 5-7 bardak su)
  • Çay ve kahve sınırlandırılmalı.
  • Yaşam boyu sürecek kalıcı beslenme alışkanlıkları kazandırılmalıdır.