Duyurular

KURBAN BAYRAMINDA BESLENME

Öncelikle Kurban Bayramınızı kutlar, size ve sevdiklerinize sağlık ve huzur, ülkemize de barış ve mutluluk getirmesini dileriz...

Kurban Bayramında dikkat edilmesi gereken birkaç püf noktasını belirtmek isterim:
  • Bayram sabahı kurban telaşına bağlı olarak kahvaltı yapmayı ihmal etmeyin.
  • Kalp, tansiyon, şeker hastası olanlar az yağlı ve yağsız etleri ölçülü tüketmeli.
  • Et sindirimi zor bir gıdadır. Yeni kesilen et sert ve sindirimi zordur. Bu nedenle kurban eti aynı gün değil bir iki gün buzdolabında bekledikten sonra tüketilmelidir.
  • En sağlıklı pişirme yöntemi olan haşlama veya ızgara yapılarak tüketilmelidir.
  • Yüksek ısıda uzun süre pişirilme ve kızartma '' kanserojen'' maddelerin açığa çıkmasına neden olabileceğinden tercih edilmemelidir.
  • Kolesterol ve kalp-damar hastaları sakatat tüketmemelidir.
  • Etin yanında mutlaka salata ile birlikte tüketilmesi sağlıklı beslenme için elzemdir.
  • Etli yemekler kendi yağı ile pişirilmeli, ilave yağ konulmamalıdır. Kuyruk yağı veya tereyağı konulmamalıdır.
  • Kurban etleri büyük parçalar olarak değil, birer yemeklik olarak küçük parçalar şeklinde buzdolabında (birkaç hafta) veya derin dondurucuda (3-4 ay) saklanabilir.
  • Kurban etleri oda ısısında açıkta değil; buzdolabının alt bölmesinde çözünmesi sağlanmalı ve çözünen etler hemen pişirilerek tüketilmeli , asla tekrar dondurulmamalıdır.