Duyurular

SEBZE VE MEYVE YE (MEYELİM Mİ?)

Basında sebze ve meyve ile ilişkili olumsuz yazılar çıkabilmekte... Oysa ki sebze ve meyveler, vitamin, mineral, lif (posa) ve düşük glisemik indeksli karbonhidrat (şeker) kaynağıdır. Sebze ve meyveyi sadece karbonhidrat(şeker) kaynağı olarak görmek oldukça yanlış bir tutum... Dengeli ve yeterli beslenmede günlük 5 porsiyon sebze ve meyve tüketilmeli. Sebze ve meyve  tüketenlerde kalp-damar hastalığına bağlı ölümler ve felç geçirme riski azalır. Çünkü sebze ve meyve yüksek lif (posa) içeriği nedeniyle kalp-damar hastalığı ve felce karşı koruyucudur. Özellikle lahana, karnabahar, brokoli, yeşil yapraklı sebzeler, C vitamininden zengin sebze ve meyveler bu açıdan gözde gıdalardır. Birçok sebze ve meyve kansere karşı koruyucu özellikleri vardır.Özellikle domates tüketimi prostat kanseri riskini azaltır. Son söz: Sebze ve meyveler beslenmemizin ve sağlığımızı korumanın vazgeçilmez öğeleridir.